Five and half system pattern4
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속도에 반응하는 쿠션 (The cushion responds to speed)
위 그림과 같이 첫번째 쿠션에 긴 각으로 입사하는 경우에는 속도에 따라 반사각이 다릅니다. 시스템으로 계산한 1포인트 지점보다 위를 치거나 빠른 속도로 쳐야 원하는 3쿠션 지점으로 보낼 수 있습니다.
As shown in the figure below, when entering the first cushion at a long angle, the angle of reflection varies depending on the speed. You should hit above or at a faster rate than the system calculated. That way, you can send it to the 3-cushion point you want.
핵심연습
Advanced
공은 직선으로 가지 않는다 (Cue ball doesn’t go straight)
아래에 있는 배치는 큐볼이 쿠션에 가까이 있고, 첫번째 쿠션까지의 거리가 먼 경우 입니다. 이럴때 큐의 각도 때문에 커브가 발생하면서 예상했던 것보다 길게 떨어져서 실패하기 쉽습니다.
The position below is when the cue ball is close to the cushion and the distance to the first cushion is long. In this case, it is easy to fail that is because cue’s angle causing curve and arrive longer point than expected.
지금까지 파이브앤하프시스템을 실전에서 어떻게 적용하는지 실수하기 쉬운 대표적인 예를 들어서 설명했습니다. 빠트린 예가 있다면 이메일로 알려주십시오 업데이트에 반영하겠습니다. 파이브앤하프시스템을 정확히 사용할 수 있도록 연습해서 강한 플레이어가 되기를 기원합니다.
So far, I have explained how to apply the Five & Half System in practice with a typical example that is easy to make mistakes. If you have any missing examples, please let us know by email and we will reflect on the update. We hope you to become a lucky (strong) player by practicing to use the Five & Half System correctly.
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